Ankara Antikacılık, 19 Nisan Pazar günü salon müzayedesi olarak yapılması planlanan büyük ilkbahar müzayedesini, tüm dünyayla birlikte ülkemizde de görülen COVİD-19 salgının yaygınlaşmasını önlemek amacıyla alınan tedbirler kapsamında, 6-19 Nisan tarihleri arasında online müzayede olarak düzenleyecek. 6 Nisan Pazartesi günü saat 12.00’de başlayacak olan müzayede, 19 Nisan Pazar günü saat 14.00’ten itibaren canlı olarak yayınlanacak ve lotlar sıra ile sona erecek. 19 Nisan Pazar günü, saat 14.00’te ANKASANAT müzayede salonumuz yerine, bilgisayar ekranları başında buluşmak üzere…
ELİF TURHAN (d.1964)
İsimsiz, metal üzeri siyah-gümüş patinalı, imzalı, 2005 tarihli. Kaide çapı 46 cm
Öğrenimini Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarı Piyano Bölümü’nde tamamladıktan sonra Timur Selçuk Çağdaş Müzik Merkezi’nde dört yıl piyano ve solfej eğitimi verdi. Barış Manço’nun 7’den 77’ye Adam Olacak Çocuk Programı’nda, Manço’ya ‘Elif Abla’ olarak piyanoda eşlik etmesiyle ün kazandı. On yıl süreyle, televizyon programlarında ve Kurtalan Ekspres'in bir üyesi olarak konserlerde Barış Manço ile birlikte çalıştı. Müzik çalışmalarının yanı sıra, heykel çalışmalarına 2000 yılında Seçkin Pirim atölyesinde başlayan sanatçı, katıldığı çeşitli karma sergilerin ardından ilk kişisel sergisini Galeri Garaj'da, ikinci kişisel sergisini ise Galeri Artist-Horhor'da açtı. 2004 yılında Adatepe Taş Mektep'te, sadece doğadan malzemelerin kullanıldığı "Landart" çalışmasını yaptı. Elif Turhan, sanat yaşamını müzik ve heykel ile iç içe sürdürmektedir.
Paylaş
BİHRAT MAVİTAN (d.1948)
İsimsiz, ahşap ve deri heykel, imzalı. 36 x 18 x 4.5 cm
Paylaş
MEHMET AKSOY (d.1939)
‘Periler ülkesinde’, bronz heykel. 43 x 32 x 6 cm
1961 yılında Güzel Sanatlar Akademisi’ne giren sanatçı, burada kısa bir süre Resim Bölümü’nde öğrenim gördükten sonra, Şadi Çalık’ın yönlendirmesi ile Heykel Bölümü’ne geçerek eğitimini Çalık atölyesinde tamamladı. 1967 yılında mezun olan Aksoy, üç yıl aynı bölümde asistanlık yaptıktan sonra, 1970 yılında kazandığı burs ile Londra’ya gitti. Ertesi yıl Berlin’e geçerek buradaki Güzel Sanatlar Akademisi’nde beş yıl öğrenim gördü. Türkiye’ye döndükten sonra 1978-1981 yılları arasında İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi’nde öğretim üyesi olarak görev yaptı. 1981 yılında yeniden Almanya’ya giden sanatçı, çalışmalarını 1989 yılına kadar Berlin’de sürdürdü.
Mehmet Aksoy heykellerinde en temel insani duyguları ve durumları anıtsal bir anlatımla işler. Bu anıtsallık küçük boyutlu eserlerinde bile görülür. Anadolu taş işçiliğinin kaybolan üstün tekniğini ve eski uygarlıkların heykelcilik geleneğini çağdaş bir yorumla canlandıran sanatçı, Anadolu efsanelerine göndermeler yaparak Türk kültürünün kökenlerine inmeye çalışır. Eserlerinde figüratiften soyuta uzanan zengin bir biçim çeşitliliğinin yanı sıra coşkulu, devingen ve vurgulu biçimlerden yararlanan özgün bir anlatım dili göze çarpar. Biçimsel nitelikleri ne olursa olsun, bütün yapıtları hümanist bir yaklaşımın ürünüdür. 2012 yılında, Tophane-i Amire’de açtığı kapsamlı sergiyle 50.sanat yılını kutlayan heykeltıraşın Türkiye’de ve yurtdışında çok sayıda anıtsal heykeli bulunur. ‘Buluttan Sevgililer’ (Berlin, 1982-1986), ‘İş Göçü’ (Berlin, 1984-1987), ‘Meçhul Asker Kaçağı’ (Postdam, 1989-1991), ‘Toprak ana’ (Ankara, Esenboğa Havalimanı, 1991), İzmir Selçuk Kurtuluş Yolu Anıtı (1995-1998), İşbankası Kuleleri Kibele Çeşmesi (2001), Türk Hava Kuvvetleri 100.Yıl Anıtı (2010-2011) Aksoy’un anıtsal çalışmalarının önde gelen örnekleri arasındadır. Müzayedemizde yer alan ‘Periler Ülkesinde’ adlı çalışmasının anıtsal versiyonu ise AnkaraAltınpark’tadır.
Paylaş
NUSRET SUMAN (1905-1978)
‘Aşk’, 2/3 Bronz heykel, imzalı. Yükseklik 31.5 cm
Paylaş