24 Mart Cuma günü saat 12.00’de başlayacak olan müzayede, son gün yine ‘canlı’ olarak yayınlanacak ve 3 Nisan Pazartesi günü saat 20.30’den itibaren lotlar sırayla sona erecek.
MÜZAYEDE SATIŞ FİYATLARINA %10 ŞİRKET KOMİSYONU +%18 KDV EKLENECEKTİR.
SÜLEYMAN KARAKUL (d.1952)
Çoban’ , tuval üzeri akrilik, imzalı, 2005 tarihli.
45 x 45 cm
Provenans : Ankara’da bir ailenin sanat koleksiyonundan
Paylaş
DURAN KARACA (1934-2006)
Hasat, tuval üzeri yağlıboya, imzalı.
42 x 54 cm
Provenans : Ankara’da bir ailenin sanat koleksiyonundan
Paylaş
MEHMET BAŞBUĞ (1956-2017)
‘Pazarcı’, tuval üzeri yağlıboya, imzalı, 1988 tarihli.
36 x 48 cm
Provenans : Ankara’da bir ailenin sanat koleksiyonundan
Paylaş
FAHRİ SÜMER (d.1942)
Peysaj, tuval üzeri yağlı boya, imzalı.
46 x 55 cm
Provenans : Ankara’da bir ailenin sanat koleksiyonundan
Paylaş
ALİ CANDAŞ (d.1940)
‘Tarla Yolunda’, tuval üzeri yağlı boya, imzalı, 2003 tarihli.
57 x 64 cm
Provenans : Ankara’da bir ailenin sanat koleksiyonundan
Paylaş
KAYIHAN KESKİNOK (1923-2015)
‘Pehlivan’, tuval üzeri yağlı boya, imzalı, 2009 tarihli, arkası Galeri Sanat Yapım etiketli.
50 x 60 cm
Provenans : Ankara’da bir ailenin sanat koleksiyonundan
Paylaş
Paylaş
ERGİN İNAN (d.1943)
İsimsiz, Hahnemühle Matt Fibre 200 gr kağıt üzerine baskı-karışık teknik, imzalı, 2015 tarihli. 134 x 94 cm. Arkasında sanatçı tarafından hazırlanmış sertifikası ile birlikte. Eser üzerinde aşağıdaki şiir yer alıyor:
"Önünde bir ayna kendine bakıyorsun. Sana benzeyen başka bir yüz yok. Ama sen yine de İlyas'ı arıyorsun. Burada izi belli olmayan bir ruh var, ötelerde...Şu hayat perdesinin ardında, İlyas"
Paylaş
ANTONIO SAURA (1930-1998)
‘Yedi Büyük Günah – Oburluk’ , litografi, imzalı, 1994 tarihli. Arkası sergi etiketli.
75 x 56 cm
Provenans : Ankara’da bir ailenin sanat koleksiyonundan
Tam adı Antonio Saura Atares olan İspanyol sanatçı, İkinci Dünya Savaşı sonrasında, 1950’li yılların İspanya’sında resim çalışmaları ve yazdıklarıyla ön plana çıkmış, eserleriyle kendisinden sonraki birkaç kuşağı da etkilemiştir. Resim ve çalışmalarına, 1947 yılında geçirdiği tüberküloz hastalığı sırasında Madrid’de başlamıştır. İlk çalışmaları, çoğunlukla hayali manzaralardan oluşan çizimlerdir. Sanatçı bu dönemde Hans Arp ve Yves Tanguy’dan etkilendiğini belirtir. 1952, 1954-1955 yıllarında Paris’te yaşayan Saura, burada Benjamin Péret ile tanışarak Sürrealist ressamlarla ilişki kurmuş, ancak kısa süre sonra onlardan uzaklaşmıştır. Daha sonra, ressam Simon Hantaï ile çalışmaya başlamıştır. Bu dönemde kazıma tekniğini kullanarak organik, rastlantısal bir tasarımla çok renkli soyut bir resim türü yaratmıştır. Kadın bedeninin veya insan figürünün arkeotipleri haline gelecek olan formların çalışmalarındaki ilk görünümleri 1950'lerin ortalarında gerçekleşir. 1956'dan itibaren Saura, hem tuval hem de kağıt üzerine yaptığı kadınlar, çıplaklar, otoportreler, kefenler ve çarmıha gerilmeler gibi konuları içeren eserlerini kayıt altına almıştır. 1957'de Madrid'de El Paso Group'u kurarak 1960'taki dağılımına kadar grubun direktörlüğünü yapmıştır. 1950’li yıllarda Paris'teki ilk kişisel sergisini Rodolphe Stadler Galerisi'nde açan Saura, burada hayatı boyunca düzenli olarak sergiler açmayı sürdürmüştür. Stadler, onu dönemin ünlü galericileri ve koleksiyonerleri olan Münih'teki Otto van de Loo ve New York'taki Pierre Matisse ile tanıştırmıştır. Sanatçının bu galerilerde sergilenen eserleri, sergi sonrası önemli müzeler tarafından toplanmıştır. Bu yıllarda paletini siyah, gri ve kahverengi ile sınırlandıran Saura, kendi kuşağının eğilimlerinden bağımsız, kişisel bir tarz ortaya koymuştur. Çalışmaları Velázquez ve Goya geleneğini takip etmektedir. 1950'li ve 1960'lı yıllarda, Velázquez'in Prado Müzesi’ndeki 1632 tarihli kompozisyonunu anımsatan bir çarmıha gerilme sahnesinin bir dizi resmini yapmıştır.
1960 yılında Saura, insan figürünü, karakterleri ve çarmıha gerilmeleri temsil eden heykeller üretmeye başlamıştır. 1967'de kalıcı olarak Paris'e yerleşen sanatçı, Francisco Franko yönetimindeki İspanya'ya karşı muhalefete katılmıştır. Fransa'da siyaset, estetik ve sanatsal yaratım alanlarında çok sayıda tartışma ve münazaraya katılan ressam, bu yıllarda resim alanında da kendisini çok geliştirmiştir. Femmefauteuil (Kadın Koltuğu), The Goya’s Dog (El Perro de Goya-Goya’nın Köpeği) ve bugün Tate Müzesi’nde bulunan ‘ Imaginary Portrait of Goya’ (Goya’nın Hayali Portresi) sanatçının 1960’ların sonu-1970’lerin başında gerçekleştirdiği en önemli eserleridir.
1970’lerin başından itibaren, malzeme olarak tuval yerine kağıdı tercih etmiştir. 1977 yılında, Paris'teki Rodolphe Stadler Galerisi'nde Rolf Lauter ile tanışması ömrünün sonuna kadar sürecek bir dostluğun ve sanatsal işbirliğinin başlangıcı olmuştur. 1979 yılında, Galerie de Margarete Lauter Mannheim'da Lauter ile birlikte ilk büyük retrospektif sergisini açmıştır. 1977 yılından itibaren yazılarını yayınlamaya başlayan Saura, yaşamının son yıllarında film yönetmeni olan kardeşi Carlos Saura’nın yönlendirmesiyle tiyatro, bale ve opera için çeşitli sahne tasarımları yapmıştır.
https://www.artnet.com/artists/antonio-saura/
https://www.moma.org/artists/5181
https://en.wikipedia.org/wiki/Antonio_Saura
https://www.guggenheim.org/artwork/artist/antonio-saura
http://www.antoniosaura.org/en/his-life-biography
https://www.tate.org.uk/art/artworks/saura-imaginary-portrait-of-goya-t00866
Paylaş
CEVDET BATUR (1930-2022)
İsimsiz, panel üzeri karışık teknik, imzalı, 2010 tarihli.
78 x 100 cm
Provenans : Ankara’da bir ailenin sanat koleksiyonundan
Paylaş
CEVDET BATUR (1930-2022)
İsimsiz, panel üzeri karışık teknik, imzalı, 2010 tarihli.
78 x 100 cm
Provenans : Ankara’da bir ailenin sanat koleksiyonundan
Paylaş
NEVZAT AKORAL (1926-2016)
‘Kırmızı gül’, tuval üzeri yağlıboya, imzalı.
46 x 30 cm
Paylaş
JALE NEJDET ERZEN (d.1943)
Şafak, tuval üzeri yağlıboya, imzalı, arkası 2012 tarihli. 75 x 95 cm
Paylaş
JALE NEJDET ERZEN (d.1943)
İsimsiz, tuval üzeri yağlıboya, imzalı, arkası 2019 tarihli. 70 x 90 cm
Paylaş
KEMAL ÖNSOY (d.1954)
İsimsiz, tuval üzeri akrilik, arkası imzalı, 99 yılı sergi etiketli ve 1999 tarihli.
70 x 60 cm
Provenans : Ankara’da bir ailenin sanat koleksiyonundan
Paylaş
YUSUF TOPRAK (d.1947)
İsimsiz, tuval üzeri yağlıboya, imzalı , 1987 tarihli.
65 x 70 cm
Provenans : Ankara’da bir ailenin sanat koleksiyonundan
Paylaş
CEMİL EREN (1927-2016)
‘Bodrum’, tuval üzeri yağlıboya, imzalı , 1980-1981 tarihli.
46 x 65 cm
Provenans : Ankara’da bir ailenin sanat koleksiyonundan
Paylaş
EŞREF ÜREN (1897-1984)
Peysaj, mukavva üzeri yağlıboya, imzalı, arkası ‘Taşhan’ların bahçesinden, Dikmen, 9-10 Eylül 1979 Pazar, Pazartesi ibareli.
49,5 x 35 cm
Paylaş
HASAN KIRDI (d.1957)
İsimsiz, kağıt üzeri suluboya, imzalı, 2016 tarihli.
47 x 67 cm
Provenans : Ankara’da bir ailenin sanat koleksiyonundan
Paylaş
HASAN KIRDI (d.1957)
İsimsiz, kağıt üzeri suluboya, imzalı, 2015 tarihli.
65 x 82 cm
Provenans : Ankara’da bir ailenin sanat koleksiyonundan
Paylaş
CAFER BATER (1913-1994)
Süleymaniye’, kağıt üzeri suluboya, imzalı, 1985 tarihli.
47 x 61 cm
Provenans : Ankara’da bir ailenin sanat koleksiyonundan
Paylaş
ŞEREF BİGALI (1925-2005)
Peysaj, karton üzeri suluboya, imzalı, 29.5.1988 , Pazar ibareli.
20 X 29,5 cm
Paylaş
ŞEREF BİGALI (1925-2005)
Natürmort, karton üzeri suluboya, imzalı, 1998 tarihli.
35 X 25 cm
Paylaş
ŞEREF BİGALI (1925-2005)
Peysaj, karton üzeri suluboya, imzalı, 26.8.1998 tarihli.
30 X 39,5 cm
Paylaş
LOUIS HOTTOT (Fransız, 1829-1905)
Louis Hottot imzalı 'Le secret d'Odalisque' konulu tutya heykel. Sanatçının önemli heykel tasarımlarından, mobil unsurlar içermesi açısından dönemi için yaratıcı bir örnek. Uzanmış halde tasvir edilen figürün fesi ve üzerindeki örtü çıkarılabilir şekilde tasarlanmış. Böylece aynı heykel üzerinde iki ayrı betimleme yapılabilmiştir. Uzandığı sedir ve fesinde yer alan soğuk boyama detayları kompozisyona renk katmaktadır. 19.yy.
70 x 33x 45 cm
Paylaş
BARBADIENNE BRONZ TAZZA
Fransız, yuvarlak formlu, çift kulplu tazza'nın merkezinde Fernand Levillian (1837-1905) imzalı, rölyef tanrıça JVNON'un* profilden verilmiş portesi ve ismi yer alıyor. (Sanatçı ertesi dökümdür). Tazzanın dış yüzü, dökümcü F. Barbadienne (1810-1892) damgalı. 19.yy sonu-20.yy başı. 21 x 12 cm
*JVNON (Juno), antik Yunan mitolojisinde, baş tanrı Zeus'un eşi Hera'nın Roma mitolojisindeki Latince ismidir. Evlilik, doğum ve kadınların koruyucu tanrıçasıdır.
Paylaş
İSLAMİK PİRİNÇ KASE
İslamik maden işçiliğinin güzel bir örneği, oval formlu, pirinç kazanın yüzeyi zengin kalem işi işçilikli. Gövde üzerindeki madalyonlarda atlamalı olarak sağlıkla ilgili Arapça yazılar ve rumi motifleri yer alıyor. 19-20.yy. 41 x 16 x 20 cm
Paylaş
BRONZ HOKKA
Avrupa yapımı, tekli bronz hokkanın mürekkeplik bölümü kabartma bitkisel süslemelerle dekorlu, kaide üzerinde zırlı askerler ve süvarilerden oluşan bir savaş sahnesi çalışılmış.
20.yy ilk yarısı. Çap 14 cm Yükseklik 9,5 cm
Paylaş
BRONZ MİNELİ HOKKA
Avrupa yapımı, tekli bronz hokkanın mürekkeplik ve kaide bölümü mine işçilikli.
20.yy ilk yarısı. Çap 14 cm Yükseklik 8 cm
Paylaş
BRONZ MİNELİ HOKKA
Avrupa yapımı, tekli bronz hokkanın mürekkeplik ve kare formlu kaide bölümü mine işçilikli.
20.yy ilk yarısı. 16 x 16 x 10 cm
Paylaş
GÜMÜŞ KAPLAMA ÇAY/KAHVE SERVİSİ
Parkin Silversmiths Ltd, Sheffield yapımcı damgalı, gümüş kaplama, yuvarlak tepsi, demlik, kahvedan, sütlük ve şekerlikten oluşan takım. Demlik ve kahvedanın kulp ve tutamakları bakalit. 20.yy ortaları. Tepsi çapı 37 cm
Paylaş
GÜMÜŞ KAPLAMA ÜÇ KATLI SERVİS
Avrupa yapımı, üç katlı gümüş kaplama servis, çok iyi durumda. 20.yy. Yükseklik 42 cm
Paylaş
GÜMÜŞ KAPLAMA ÜÇLÜ SERVİS
Avrupa yapımı, çıkarılabilir üç adet kaseli, gümüş kaplama servis, çok iyi durumda. 20.yy. Yükseklik 40 cm
Paylaş
TERAZİ
Batı Almanya yapımı, Westa marka, ahşap kaideli, çift pirinç kefeli terazi. Sekiz adet ağırlığı ile birlikte. 1950'ler. 20,5 x 12 x 11 cm
Paylaş
Paylaş
DAKTİLO
Alman, Mignon AEG Co. Marka, Model 4, orijinal ahşap kapaklı kutusu içerisinde, kutu anahtarı mevcuttur. 1927-1928 dönemi. Daktilo 31 x 23 x 13 cm
Kutu ölçüsü 35 x 32 x 23 cm
Paylaş
HESAP MAKİNESİ
İsveç, Original-Odhner marka, arkası Walter Fischer, 6111 Heuabach Gross-Umstadter-Strasse 65 etiketli, 1950-1960'lar. 33 x 16 x 13 cm
Paylaş
18 ADET CAM ECZA KAVANOZU
Avrupa yapımı, kahverengi cam, 18 adet muhtelif ecza kavanozları. Büyük kavanozlardan bir tanesinin kaidesi atıklı, küçük kavanozlardan birinin boyun kısmı ince çatlaklı.
20.yy ilk yarısı. Yükseklik 7,5-9-11-14 cm
Paylaş
KUYUMCU TERAZİSİ
Alman yapımı, ahşap kaideli, çift metal kefeli kuyumcu terazisi, 7 adet ağırlık, 8 adet ağırlık gösteren metal plaka ve 1 adet cımbızıyla birlikte. 20.yy ortaları. 25 x 13 x 25 cm
Paylaş
HEREND PORSELEN VAZO
Herend porselen yapımcı damgalı, Victoria dekorlu, 20.yy. Yükseklik 20,5 cm
Paylaş
HEREND PORSELEN ŞAMDAN
Herend porselen yapımcı damgalı, pembe Apponyi dekorlu, iki parça halinde tasarlanmış, çift mumluklu şamdan, 20.yy. Yükseklik 22,5 cm
Paylaş
ÇİFT HEREND PORSELEN FİNCAN VE TABAĞI
Herend porselen yapımcı damgalı, açık kiremit rengi Apponyi dekorlu, çift fincan ve tabağın kenarları kabartma sepet örgüsü motifi ile çevrili. 20.yy. Tabak çapı 11,5 cm Toplam yükseklik 5,5 cm
Paylaş
YÜZÜK
Düşük ayar pembe altın, yaklaşık 0,50 karat elmas taşlı gül yüzük. 20.yy. başı. Yüzük ölçüsü 13(TR)
Paylaş
YÜZÜK
Avrupa yapımı, 585 (14 ayar ) damgalı sarı altın ve yaklaşık 0.20 karat iki adet eski kesim pırlanta taşlı yüzük. 20.yy. başı. Yüzük çapı 16 (Tr)
Paylaş
YÜZÜK
Düşük ayar pembe altın , tek elmas taşlı yüzük. 20.yy. başı. Foyası bozulmuştur. Yüzük ölçüsü 13(TR)
Paylaş
GÜMÜŞ MUSKALIK
Türkmen işi, sallantılı , yandan açılır kapaklı, ortada tek turkuaz taşlı. 20.yy. başı. Genişlik 5 cm
Paylaş
GÜMÜŞ FRAGMAN LOTU
Dört parça muhtelif alınlık ve tepelik fragman. 20.yy. başı. Tepelik çap 8,4 cm
Paylaş
TEPELİK
Osmanlı dönemi, Anadolu işi Mühr-ü Süleyman ve telkâri işçilikli, cam boncuk aplikeli tepelik. Haliyle. 20.yy. başı.
Paylaş
DIORAMA
Çin yapımı, mantar oyma işçiliği ile Uzakdoğu'dan görünümler çalışılmış. 20.yy. 33 x 10 x 22 cm
Paylaş
FİLDİŞİ AYDINLATMA
Hint işi, sütun formunda tasarlanmış aydınlatmanın ajur işçiliği olağanüstü incelikte. Ajurlu gövde ve kapak üzerinde aplike egzotik kuşlar ve çiçekler yer alıyor. Kaide ve boyun kısmı palmetler ve muhtelif çiçek motifleriyle dekorlu. Kubbe formlu kapağın tutamağı kuş formunda. Elektrik aksamı mevcut. 20.yy ilk yarısı.
Yükseklik 22,5 cm
Paylaş